Regulamin zakupów i reklamacji
w sklepie internetowym GKCosmetics

  1. I. Postanowienia ogólne

§ 1

  1. Niniejszy Regulamin reguluje sposób dokonywania zakupów i rozpatrywania reklamacji Klientów www.gkcosmetics.pl w zakresie rękojmi i niezgodności Towaru z umową oraz omyłkowego przesłania Towaru.
  2. Regulamin odnosi się także do uprawnień Klientów w przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub też umów zawieranych na odległość.
  3. Regulamin stanowi integralną część umowy sprzedaży zawieranej przez Sprzedawcę z Klientem.
  4. Regulamin nie narusza bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
  5. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązujące, w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 1964, nr 16, poz. 93 z późn. zm), Ustawy z dnia 27.07.2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. 2002, nr 141, poz. 1176 z późn. zm.) oraz Ustawy z dnia 02.03.2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. 2000, nr  22 poz. 271 z późn. zm.).

§ 2

Użyte w regulaminie pojęcia oznaczają:

a)      Klient – osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13 rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18 roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną.

b)      Konsument – Klient nie będący osobą fizyczną dokonujący czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

c)      Klient Profesjonalny – Klient nie będący Konsumentem.

d)     Sprzedawca – Gaudium Sp. z o. o., ul. Leśna 19 62-081, Przeźmierowo, NIP 7812066412.

e)      Strona – Sprzedawca lub Klient.

f)       Doręczyciel – pracownik Poczty Polskiej (listonosz), pracownik firmy kurierskiej, pracownik Sprzedawcy rozwożący towar.

g)      Regulamin – niniejszy dokument.

h)      Towar – rzecz ruchoma, sprzedawana przez Sprzedawcę Klientowi.

i)        Towar reklamowany – Towar w stosunku do którego Klient zgłosił reklamację.

j)        Lokal przedsiębiorstwa – miejsce przeznaczone do obsługiwania publiczności przez Sprzedawcę oznaczone zgodnie z przepisami o działalności gospodarczej.

k)      Siedziba przedsiębiorstwa – lokal przedsiębiorstwa położony w Przeźmierowie przy ul. Leśnej 19, posiadający nr tel. 725 11 85 70, oraz adres e-mail gkcosmetics@gmai.com

l)        Umowa poza lokalem przedsiębiorstwa – umowa zawarta przez Sprzedawcę z Konsumentem poza lokalem przedsiębiorstwa.

m)    Umowa na odległość – umowa zawarta przez Sprzedawcę z Konsumentem bez jednoczesnej obecności obu Stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość.

n)      Reklamacja – oświadczenie Klienta dotyczące wad Towaru oraz roszczeń Klienta z tym związanych.

  • o)      E-mail – wiadomość elektroniczna, odczytywana za pomocą programu pocztowego.

p)      Korespondencja e-mailowa – korespondencja dokonywana za pomocą e – maili.

q)      Adres e-mail – adres poczty elektronicznej, umożliwiający prowadzenie korespondencji mailowej.

r)       Formularz reklamacji – formularz reklamacji opracowany przez Sprzedawcę, dostępny na stronie internetowej http://gkcosmetics.pl/cms.php?id_cms=7 oraz w formie papierowej w lokalach przedsiębiorstwa.

s)       Postępowanie reklamacyjne – postępowanie wszczęte przez Sprzedawcę w wyniku wniesienia reklamacji przez Klienta, polegające na rozpatrzeniu reklamacji.

t)       Przesyłka – opakowanie, w którym Towar lub Towary są przesyłane Klientowi przez Sprzedawcę, wraz z zawartością opakowania.

u)      Konto w sklepie internetowym – indywidualne konto w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedawcę, zakładane przez Klienta, do którego Klient otrzymuje login i hasło.

v)      Sklep internetowy – sklep prowadzony w formie elektronicznej przez Sprzedawcę.

§ 3

  1. W sklepie internetowym http://gkcosmetics.pl można dokonywać zakupów bezpośrednio przez Internet, po wcześniejszym zarejestrowaniu się na stronie internetowej sklepu prowadzonego przez Sprzedawcę.
  2. Po prawidłowym dokonaniu rejestracji Klient otrzymuje login i hasło do swojego konta w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedawcę, w formie korespondencji e-mailowej, na adres e-mail wskazany w procesie rejestracji.
  3. Poprawne zakończenie procesu rejestracji w sklepie internetowym umożliwia dokonywanie zakupu Towarów oferowanych przez Sprzedawcę, za pośrednictwem sieci Internet.
  4. Warunkiem realizacji zamówienia zakupionego Towaru przez Klienta w sklepie internetowym jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia.
  5. Dopuszczalne są następujące formy płatności za zakupiony Towar w sklepie internetowym:

a)      przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy;

b)      wysyłka za pobraniem;

c)      płatność gotówką przy odbiorze osobistym w lokalu przedsiębiorstwa;

d)     płatność za pomocą systemu PayU.

  1. Zamówienia na Towary oferowane w sklepie internetowym przyjmowane są 24 godziny na dobę. Zamówienia złożone w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy realizowane będą w pierwszym dniu roboczym przypadającym po tychże dniach.
  2. Zamówienia za zakupione Towary w sklepie internetowym realizowane będą po zaksięgowaniu pieniędzy za zakupiony Towar na rachunku bankowym Sprzedawcy, przy wyborze formy płatności z ust. 5 pkt. a) i d) niniejszego paragrafu.
  3. Po dokonaniu zakupu i płatności (z wyjątkiem płatności przewidzianych w ust. 5 pkt. b) i c)) Towar zakupiony w sklepie internetowym Sprzedawcy zostanie wysłany na adres Klienta, wskazany w procesie rejestracji, chyba że składając zamówienie Klient wskaże inny adres dla doręczenia Towaru.
  4. Standardowy czas dostawy Towaru wynosi od 2 do 7 dni roboczych. W przypadku Towarów wykonywanych na zamówienie lub niektórych produktów czas realizacji zamówienia może się wydłużyć do 5 dni roboczych. W takim przypadku Klient zostanie poinformowany e-mailem o niestandardowym czasie realizacji zamówienia.

10.  W razie braku dostępności zamawianego Towaru Klient ma prawo rezygnacji z danej pozycji lub całości zamówienia lub zmiany Towaru na inny dostępny. W przypadku braku zamówionego Towaru i niemożności nawiązania kontaktu z Klientem, Sprzedawca zastrzega sobie prawo anulowania zamówienia w tym zakresie.

11.  Sprzedawca zastrzega sobie prawo wycofania niektórych Towarów z oferty.

12.  Ceny Towarów znajdujących się w sklepie internetowym Sprzedawcy wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.

13.  Sprzedawca nie jest uprawniony do wystawiania faktur VAT.

14.  Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe wskutek niewłaściwego użytkowania Towaru przez Klienta.

15.  Wszystkie znaki towarowe i nazwy handlowe Towarów występujące na stronach internetowych sklepu internetowego Sprzedawcy, są znakami towarowymi zastrzeżonymi lub nazwami zastrzeżonymi odpowiednich podmiotów trzecich.

16.  Klient ma prawo do zwrotu części lub całości Towaru w ciągu 10 dni od daty doręczenia mu przesyłki bez podania przyczyny, pod warunkiem że Towar nie był używany, jest kompletny. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient zobowiązany jest złożyć Sprzedawcy na piśmie. Zwracany Towar należy bezpiecznie zapakować, dołączyć oryginał oświadczenia o odstąpieniu od umowy i odesłać na adres Sprzedawcy.

17.  Wartość zwróconego Towaru jest przekazywana przelewem bankowym na rachunek Klienta w terminie 7 dni od chwili odbioru zwróconego Towaru przez Sprzedawcę.

§ 4

  1. Reklamacje powinny być zgłaszane Sprzedawcy w formie pisemnej na adres siedziby przedsiębiorstwa lub e-mailem na adres gkcosmetics@gmail.com, o ile co innego nie wynika z treści Regulaminu.
  2. Reklamacje mogą być także składane bezpośrednio w siedzibie lub lokalu przedsiębiorstwa.
  3. Składając reklamację Klient jest zobowiązany:

a)      podać imię i nazwisko lub nazwę, adres korespondencyjny lub adres e-mail służący do korespondencji w toku postępowania reklamacyjnego;

b)      określić Towar reklamowany;

c)      podać przyczynę reklamacji;

d)     określić żądanie reklamacji;

e)      określić na jakiej podstawie zgłasza reklamację (na podstawie uprawnień wynikających z rękojmi czy też niezgodności towaru z umową);

f)       dołączyć kserokopię dowodu zakupu Towaru reklamowanego;

g)      złożyć podpis pod reklamacją.

  1. Zalecane jest, a w przypadku Klientów Profesjonalnych wymagane jest, aby Reklamacje składać na formularzach reklamacji dostępnych na stronie internetowej sklepu Sprzedawcy.
  2. Niepodanie przez Klienta informacji o których mowa w ust. 3 lub jej nie podpisanie uniemożliwia uwzględnienie Reklamacji. Reklamacja taka może zostać rozpatrzona ponownie po uzupełnieniu braków.
  3. Ust. 5 stosuje się odpowiednio w przypadku podania przez Klienta błędnych informacji.
  4. Korespondencja e-mailowa wysyłana przez Sprzedawcę na podany przez Klienta adres e-mail oraz wysyłana przez Klienta na adres e-mail Sprzedawcy, wskazany w ust. 1 jest równoznaczna z korespondencją dokonywaną na piśmie, o ile zostanie do niej załączony skan wysyłanego pisma podpisany przez Stronę. W takim przypadku Korespondencja e-mailowa Stron nie wymaga dla swej skuteczności podpisu elektronicznego.

§ 5

  1. Do reklamacji powinna być załączona kserokopia dowodu zakupu Towaru reklamowanego. W przypadku reklamacji przesyłanej e-mailem do e-maila powinien zostać dołączony skan dowodu zakupu.
  2. Warunkiem formalnym reklamacji jest umożliwienie Sprzedawcy niezwłocznego zapoznania się z Towarem reklamowanym, w tym w szczególności przesłanie towaru reklamowanego na adres Sprzedawcy lub też dostarczenie Towaru reklamowanego do lokalu przedsiębiorstwa Sprzedawcy.
  3. W przypadku gdy Sprzedawca nie ma możliwości zapoznania się z Towarem reklamowanym najpóźniej w 3 dni od dnia otrzymania reklamacji, reklamacja jest traktowana odmownie. Późniejsze umożliwienie Sprzedawcy zapoznania się z Towarem reklamowanym upoważnia go do ponownego rozpatrzenia reklamacji.

§ 6

  1. Klient przesyłający Towar reklamowany powinien skorzystać z oryginalnego opakowania albo innego opakowania zapewniającego skuteczną ochronę Towaru reklamowanego przed uszkodzeniem w czasie transportu.
  2. Sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenia Towaru reklamowanego powstałe w wyniku niewłaściwego opakowania tego Towaru przez Klienta.

§ 7

Po otrzymaniu reklamacji od Klienta Sprzedawca powiadomi niezwłocznie Klienta o otrzymaniu reklamacji, celem rozpatrzenia jej zasadności.

  1. II. Odbiór Przesyłki

§ 8

  1. W przypadku gdy Przesyłka w momencie doręczenia jej Klientowi przez Doręczyciela jest uszkodzona Klient powinien zaznaczyć to w dokumencie potwierdzenia odbioru.
  2. W przypadku gdy Klient zapozna się z zawartością Przesyłki w obecności Doręczyciela i stwierdzi, że Przesyłka zawiera Towar zniszczony, Towar inny niż zakupiony przez Klienta lub Towar niekompletny, Klient może odmówić odbioru Przesyłki informując o przyczynach odmowy Doręczycielowi.

§ 9

  1. Niemożność doręczenia Przesyłki Klientowi z przyczyn leżących po stronie Klienta (w szczególności w wyniku nieuzasadnionej odmowy odbioru Przesyłki, podania przez Klienta błędnego adresu, nieobecności Klienta w terminie uzgodnionym z Doręczycielem, itp.) nie upoważnia to Klienta do odstąpienia od umowy.
  2. W każdym przypadku niemożności doręczenia Przesyłki Klientowi Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się w tej sprawie z Klientem w celu wyjaśniania zaistniałej sytuacji.
  3. Po wyjaśnieniu problemów z doręczeniem Przesyłki Sprzedawca nada Przesyłkę ponownie na adres Klienta. W przypadku gdy niemożność doręczenia Przesyłki wynikła z przyczyn wskazanych w ust. 1 kosztami ponownego doręczenia Przesyłki zostanie obciążony Klient.

§ 10

  1. Klient powinien zapoznać się z zawartością Przesyłki niezwłocznie po jej odbiorze.
  2. W przypadku stwierdzenia, że zawartość Przesyłki nie jest zgodna z zawartą ze Sprzedawcą umową (w szczególności że Przesyłka zawiera inny Towar niż zakupiony lub w innej ilości niż zakupiony) lub też Towar w Przesyłce jest uszkodzony, Klient powinien niezwłocznie poinformować o tym Sprzedawcę telefonicznie, faxem, e-mailem lub listownie – zgodnie z danymi kontaktowymi podanymi w § 2 pkt. k).
  3. W przypadku potwierdzenia się informacji Klienta co do braków ilościowych Towaru w Przesyłce Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi brakujące Towary na swój koszt.

  1. III. Rękojmia za wady Towaru (dot. Klientów Profesjonalnych)

§ 11

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klientów Profesjonalnych jeżeli Towar ma wadę zmniejszającą jego wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia Towaru, jeżeli Towar nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił Klienta Profesjonalnego, albo jeżeli Towar został Klientowi Profesjonalnemu wydany w stanie niezupełnym (rękojmia za wady Towaru).
  2. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi jeżeli Klient Profesjonalny wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy, a gdy przedmiotem umowy są rzeczy oznaczone co do gatunku lub mające powstać w przyszłości, gdy Klient Profesjonalny wiedział o wadzie w chwili wydania Towaru.
  3. Sprzedawca nie odpowiada za wady powstałe po wydaniu Towaru Klientowi Profesjonalnemu, a zwłaszcza za wady wynikające z niewłaściwej eksploatacja Towaru przez Klienta Profesjonalnego, czy też z dokonanych przez Klienta Profesjonalnego przeróbek Towaru.

§ 12

  1. Klient Profesjonalny jest obowiązany zbadać Towar niezwłocznie po jego otrzymaniu tak jak jest to przyjęte w przypadku tego typu Towarów.
  2. Klient Profesjonalny traci uprawnienia z rękojmi jeżeli nie powiadomi Sprzedawcy o wadzie Towaru reklamacją w terminie miesiąca od dnia ujawnienia się wady.
  3. W przypadku gdy wada mogła zostać wykryta w wyniku zbadania Towaru, o którym mowa w ust. 1, Klient Profesjonalny traci uprawnienia z rękojmi, jeżeli nie powiadomi Sprzedawcy o wadzie Towaru reklamacją w terminie miesiąca od dnia, kiedy miał możliwość przeprowadzenia takiego badania, czyli od dnia odbioru Towaru.
  4. Zgłoszenie wady powinno nastąpić na Formularzu reklamacji, o którym mowa w § 2 pkt. r), do którego powinien zostać załączony dowód zakupu Towaru (kserokopia, skan lub oryginał).
  5. Klient Profesjonalny jest również zobowiązany dostarczyć Towar reklamowany Sprzedawcy w celu jego sprawdzenia. Towar reklamowany może zostać przesłany pocztą na adres siedziby Sprzedawcy lub dostarczony do lokalu przedsiębiorstwa.

§ 13

  1. Niezwłocznie po otrzymaniu Towaru reklamowanego Sprzedawca przystępuje do rozpatrywania reklamacji.
  2. Jeżeli reklamacja jest zasadna Sprzedawca w możliwie najkrótszym terminie usuwa wady Towaru albo dostarcza Klientowi Profesjonalnemu Towar wolny od wad.
  3. W przypadku gdy dokonanie czynności, o których mowa w ust. 2 okaże się niemożliwe, niezasadne lub będzie to pociągało za sobą nadmierne trudności Sprzedawca niezwłocznie informuje o tym Klienta Profesjonalnego.
  4. W przypadku o którym mowa w ust. 3 Klient Profesjonalny może, według swojego wyboru odstąpić od umowy, za zwrotem ceny lub też zażądać obniżenia ceny Towaru.
  5. Jeżeli spośród Towarów sprzedanych Klientowi Profesjonalnemu tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od Towarów wolnych od wad, bez szkody dla obu Stron, uprawnienie Klienta Profesjonalnego do odstąpienia od umowy ograniczają się do Towarów wadliwych.

§ 14

Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy wygasają po upływie roku od dnia kiedy Towar został wydany Klientowi Profesjonalnemu.

  1. Niezgodność Towaru z umową (dot. Konsumentów)

§ 15

  1. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta jeżeli Towar w chwili jego wydania jest niezgodny z umową.
  2. Niniejszy rozdział nie dotyczy braków ilościowych Towarów w Przesyłce, co zostało uregulowane w § 10 Regulaminu.
  3. W przypadku indywidualnego uzgadniania właściwości Towaru domniemywa się, iż jest on zgodny z umową jeżeli odpowiada podanemu przez Sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej Konsumentowi próbki lub wzoru.
  4. W przypadkach nieobjętych ust. 2 domniemywa się, że towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego typu towar jest zwykle używany oraz gdy jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju. Takie samo domniemanie przyjmuje się, gdy towar odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach Sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela, w szczególności uwzględnia się zapewnienia odnoszące się do właściwości towaru, w tym także terminu, w jakim towar ma je zachować.

§ 16

  1. W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową po upływie 6 miesięcy od jego wydania Konsument musi wykazać, że niezgodność istniała w chwili wydania.
  2. Sprzedawca nie odpowiada za niezgodność Towaru z umową jeżeli ta niezgodność powstała po wydaniu Towaru Konsumentowi.

§ 17

  1. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową Konsument może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez naprawę albo wymianę na nowy.
  2. Konsument nie może jednak zażądać doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z umową przez naprawę albo wymianę na nowy jeśli naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
  3. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności na jakie naraziłby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
  4. Sprzedawca niezwłocznie informuje Konsumenta o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 2.
  5. W przypadku określonym w ust. 4 albo gdy naprawa albo wymiana narażałaby Konsumenta na znaczne niedogodności ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.
  6. Konsument nie może odstąpić od umowy gdy niezgodność Towaru z umową jest nieistotna.

§ 18

  1. Konsument traci uprawnienia do składania reklamacji jeśli przed upływem 2 miesięcy od stwierdzenia niezgodności Towaru z umową nie zawiadomi o tym Sprzedawcy.
  2. Sprzedawca odpowiada za niezgodność Towaru z umową jedynie w okresie 2 lat od chwili wydania Towaru Konsumentowi.
  3. Roszczenia Konsumenta dotyczące niezgodności Towaru z umową przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez Konsumenta niezgodności Towaru z umową.

  1. V. Uprawnienia Konsumenta w przypadku sprzedaży na odległość lub sprzedaży

poza Lokalem przedsiębiorstwa (dot. Konsumentów)

§ 19

  1. Konsument, który zawarł umowę poza Lokalem przedsiębiorstwa może od niej odstąpić bez podawania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni od daty zawarcia umowy.
  2. Konsument, który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić bez podawania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni od dnia wydania Towaru lub dnia świadczenia usługi.
  3. Oświadczenia, o których mowa w ust. 1 i 2 powinny zostać przesłane na adres siedziby Sprzedawcy.
  4. Oświadczenia, o których mowa w ust. 1 i 2 mogą być złożone za pomocą e-maila tylko w przypadku skorzystania przez Konsumenta z podpisu elektronicznego. § 4 ust. 7 nie stosuje się.

§ 20

Dane osobowe Klientów, dokonujących płatności za nabywane towary/produkty/usługi są przekazywane spółce PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, jako administratora danych (60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 182), wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399. Przekazanie dotyczy danych osobowych niezbędnych do zrealizowania płatności przez PayU S.A.